Podle p. Vebra po celou dobu projednání investice naráželo ŘSD ze strany policie a zástupců měst na připomínky , které neúměrně prodlužovaly dobu přípravy. Problémy vznikaly i v případech, kdy se jednalo o financování chodníků k autobusovým zastávkám nebo osvětlení přechodů, které konkrétně odmítlo financovat město Slatiňany. Součinnost obcí v tomto směru byla nutná jelikož ŘSD nedokáže celý projekt ufinancovat.
https://www.youtube.com/watch?v=g9def7CPhyM&t=87sVzhledem k tomu, že příští rok chce ŘSD zahájit stavbu druhé části obchvatu v Chrudimi, bude těžko zdůvodnitelné, aby si obhájila výše zmiňovanou přestavbu se zpomalovacími prvky, které měli stát několik milionů. Po dokončení stavby obchvatu dojde totiž k výraznému snížení dopravy a ze silnice I/37 se stane komunikace nižší třídy. Prosazení této investice je v tuto chvíli podle P. Vebra již neproviditelné.
Komunikace bude následně převedena na kraj a stane se součástí silnic druhé třídy. ŘSD vyvolá jednání, ve kterém se chce domluvit s krajem, jak si představuje komunikaci v době předání. Dále bude tedy na kraji a městech, aby se vyjádřili k tomu, jak si představují finální podobu silnice. Města mohou do projektu také zakomponovat opravy chodníků, které jsou v neuspokojivém stavu, jednat o šíři komunikace a jejím značení apod..Podle informací od p. Vebra se problém s neustálým překračováním rychlosti v tomto problémovém úseku snažil řešit i bývalý starosta p. Řezníček, který se pokoušel u policie prosadit zařízení na měření rychlosti. S omezením rychlosti ani s případným umístěním tohoto zařízení na měření rychlosti však policie nesouhlasila.
Marek Točoň